i'll take this one as a compliment =D

November 10, 2009

most of the times, it is easier to take everything as a compliment. in short, it is easier to take things easily... make things seem to be so fun. even though it doesn't seem to be worked every time i try to do it.

for example, my friend has once said to me : "Fit, gue seneng deh punya temen kayak lo. outlinenya bego tapi dalemnya pinter,"


well, I take that as a compliment. =D


as I said, taking things as a compliment is easier. Daripada ngeluh-ngeluh nggak jelas (as I usually done), mengambil sisi positif dari sesuatu, yang kedengarannya jelek sekalipun bisa jadi banyak hikmahnya. Dan yang jelas, bikin senyum jadi lebih mudah.

Kalo mau kuliah, bunda suka bilang : "Kakak, jangan cemberut, doong.."

biasanya gue suka menganggap itu angin lalu. Kadang gue merasa gue nggak cemberut, cuman bunda aja yang menganggapnya seperti itu. But when I take time to think, to take the positive part of her statement, it is not only about a smile on my face. It also about how I face things around me.

Cemberut dan judging things as negative itu dekat sekali. Bunda bukan cuman mau bikin gue tersenyum, tapi juga berpikiran positif terhadap segala sesuatu yang akan gue hadapi saat kuliah hari itu.

So, why don't you take people's statement as a compliment?

You Might Also Like

0 comments

Blog Archive